Vol 40, No 1 (2017)

Table of Contents

Editorial/Éditorial

Éditorial PDF
Rollande Deslandes 1-2

Articles

Quelles stratégies d’acculturation de nouveaux enseignants issus de l’immigration privilégient-ils face aux défis culturels et identitaires de leur insertion professionnelle? PDF
Claire Duchesne 1-24
Le sentiment d’appartenance à l’école : une analyse conceptuelle PDF (Français)
Jerome St-Amand, François Bowen, Terry Wan Jung Lin 1-32
Perception des étudiants en psychologie à l’égard du plagiat aux études postsecondaires et évaluation d’un outil de prévention PDF (Français)
Sophie Dubé, Marie-Claude Richard 1-24
Learning What Schooling Left Out: Making an Indigenous Case for Critical Service-Learning and Reconciliatory Pedagogy within Teacher Education PDF
Yvonne Poitras Pratt, Patricia Danyluk 1-29
Forms of Fighting: A Micro-Social Analysis of Bullying and In-School Violence PDF
Nicole Malette 1-29
Transphobia and Cisgender Privilege: Pre-Service Teachers Recognizing and Challenging Gender Rigidity in Schools PDF
Laura-Lee Kearns, Jennifer Mitton-Kukner, Joanne Tompkins 1-27
The Rights and Responsibility of Test Takers when Large-Scale Testing Is Used for Classroom Assessment PDF
Christina van Barneveld, Karieann Brinson 1-22
A Comparison of Readability in Science-Based Texts: Implications for Elementary Teachers PDF
Tiffany L. Gallagher, Xavier Fazio, Katia Ciampa 1-29
Reconciliation or Racialization? Contemporary Discourses about Residential Schools in the Canadian Prairies PDF
Amanda M Gebhard 1-30

Special Capsule on Historical Consciousness | Capsule spéciale : la conscience historique

Introduction: Historical thinking, historical consciousness PDF
Lorna R. McLean, Sharon A. Cook, Stéphane Lévesque, Timothy J. Stanley, Pamela Rogers, Jamilee Baroud 1-5
Quand un film historique controversé devient une opportunité pour problématiser la nation canadienne PDF (Français)
Vincent Boutonnet 1-23
La conscience historique en didactique de l’histoire au Canada PDF (Français)
Nathalie Popa 1-25
S’intégrer à une nation passe-t-il par l’assimilation de son récit historique? Réflexion à partir du cas québécois PDF (Français)
Jocelyn Létourneau, Raphaël Gani 1-27
“I like to take everything and put it in my own words”: Historical Consciousness, Historical Thinking, and Learning with Community History Museums PDF
Cynthia Dawn Wallace-Casey 1-28
The Stories Nations Tell: Sites of Pedagogy, Historical Consciousness, and National Narratives PDF
Stephanie Anderson 1-38
The Pop-History Spectacle: Curating Public Memory and Historical Consciousness through the Visual PDF
Pamela Rogers, Nichole Grant 1-24

Book Reviews/Recensions d’ouvrages

Review: A Most Canadian Odyssey: Education Diplomacy and Federalism, 1844 - 1984 PDF
Larry A. Glassford 1-4
Review: Exploring School Leadership in England and the Caribbean PDF
Clinton Beckford 1-3
Recension d’ouvrage : Vers une conscience nouvelle : Éduquer pour humaniser PDF
Gervais Deschênes 1-6